Minap egyik Facebook csoportban valaki rémülten kérdezte, hogy miért nyugtát ad a portál számla helyett. Először nem is értettem a kérdést, de aztán utánajártam a dolognak.
Eddig ugyebár így nézett ki a Facebook számla ahogy ezen a képen is láthatjátok. Ez egyike az utolsó számláimnak, május 31. a dátum rajta. Ezt 1-2 napon belül töltöttem le a hirdetéskezelőből. Mivel azóta nem volt újabb levonása a portálnak, ezért ugye számlám se készült.
De amikor utánamentem ennek a „nyugtás” kérdésnek, akkor kiderült, hogy a Facebook szépen megváltoztatta a számlaképét, és ugyanez a számlám most már így néz ki:
Persze jogos a kérdés, hogy akkor most ez nem is számla, és akkor hogyan számoljuk el?
Aggodalomra semmi ok, az alján ugyanúgy szerepelnek a szükséges adatok az elszámoláshoz (cégnév, cím, közösségi adószám, és az áfára való utalás is):
És ha már az áfánál tartunk, akkor ne feledkezz meg róla, hogy ez nem egy „áfamentes” ügylet, és „De jó, senkinek se kell áfát fizetnie rá!”, hanem egy ún. fordított adós ügylet, ahol a vevőnek (azaz nekünk) kell a saját országában a saját áfáját befizetni rá.
Ha érdekel ez a téma bővebben, pl. hogy kinek és hogyan éri meg ezeket elszámolni, egy alanyi mentes pl. hogyan jár legjobban stb. az ebből a régebbi blogbejegyzésemből kiderül!
————————————————————————————————————————-
A fenti információ megjelenésének időpontja 2017.06.11., ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A bejegyzés azóta nem frissült.
A blogbejegyzés tartalma semmiképpen sem minősül adótanácsadásnak, az kizárólag segítséget nyújt számodra abban, hogy kiigazodj a felmerülő kérdésekben. Ha a saját vállalkozásodra vonatkozó egyedi kérdésed merülne fel, akkor érdemes eljönnöd hozzám egy konzultációra.